تبلیغات

راهنمای انتخاب هدیه کاربردی برای مخاطبانتان

هدیه کاربردی

گاهی برخی سازمان‌ها گول ظاهر فریبنده‌ی هدیه‌های نقدی را می‌خورند و از هدیه‌های شخصی‌سازی‌شده و کیفی غافل می‌شوند، در حالی که هدیه‌های نقدی بزودی خرج می‌شوند ولی هدیه‌های کاربردی تا مدت‌ها در محل کار و ذهن مشتریان ما حاضر است.

هدیه دادن یکی از سنت‌های دیرینه همه‌ی کشورها است. رفته رفته و در گذر زمان این سنت به فرهنگ نیز تبدیل شده است. این فرهنگ قواعد خاص خود را نیز دارد. برای مثال شما وقتی قصد دارید هدیه تبلیغاتی تهیه کنید، با زمانی که قصد دارید هدیه تولد تهیه کنید باید پیش زمینه‌های مختلفی را مد نظر قرار دهید. در این نوشتار قصد داریم بیشتر راجع به هدیه دادن سخن بگوییم. همچنین ویژگی‌های یک هدیه کاربردی را بررسی کنیم.

زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

زریر 4 (بسته دمنوش های سنتی)

دمنوش یکی از نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌هاست که بنا به توصیه‌های طب سنتی در زمان‌های مختلف مصرف می‌شود. ما در این بسته یک عدد فرنچ پرس به همراه یک ماگ سرامیکی و سه گیاه دارویی موثر در ایجاد نشاط، رفع نفخ معده و ایجاد آرامش را قرار داده‌ایم. توصیه طب سنتی بر این است که به دلیل تاثیر گل گاو زبان در تقویت حواس پنجگانه و ایجاد نشاط، ابتدای صبح دمنوش گل گاو زبان بنوشید. آویشن در رفع نفخ معده موثر است، از این رو توصیه می‌شود که این دمنوش را دقایقی بعد از صرف نهار بنوشید. گیاه اسطخودوس هم به دلیل تاثیر فوق العاده در آرامش و رفع استرس، نوشیدنی توصیه شده برای قبل از خواب است.

درباره آداب و رسوم عید نوروز در مجله آراهنر بیشتر بخوانید.

تحریر (بسته قلم و دوات)

تحریر (بسته قلم و دوات)

هر چند بسیاری بر این باورند که قلم‌های پری جنبه تزئینی دارد، اما قلم پر موجود در این بسته قابل استفاده است و یک هدیه خاص و متفاوت برای کسانی است که به دنبال هدایای مناسبتی از جمله هدیه روز دانشجو و یا دانش اموز هستند. نوک‌های فلزی موجود در جعبه در ۵ اندازه متفاوت و به صورت تخت هستند و برای خوشنویسی در سبک‌های مختلف هم کاربرد دارند. .

دیبار (شیرینی خاطره)

دیبار (شیرینی خاطره)

پک شب یلدا «دیبار» از جمله هدایای مناسبتی و خلاقانه آراهنر است. در این بسته علاوه به تخمه، شکلاتی ،لواشک و پاستیل یک دفترچه و مداد بهمراه یه فرفره هندوانه ای قرار دارد.

تسکین (بسته ماساژور چوبی، حوله دستبافت)

تسکین (بسته ماساژور چوبی، حوله دستبافت)

این بسته از متفاوت‌ترین هدایای تبلیغاتی مجموعه ماست. تسکین ، یک بسته شامل وسایل ماساژ است .که می‌تواند خستگی شما را از تن بیرون کندو به شدت مناسب این روزهای ماست.

روزهایی که به دلیل کار در شهرهای شلوغ، تنی خسته داریم. که احتیاج به ماساژ و بیرون کردن خستگی از تن دارد.

بسته «تسکین» شامل دو شیشه پودر خردل و خولنجان است. که با ریختن آنها داخل تشت آب و قرار دادن پاها به مدت 30 دقیقه، می‌توان آرامش را از پاها به کل بدن تعمیم داد. داخل بسته، یک حوله نیز قرار داده شده تا بعد از ریلکس کردن، پاها را با آن خشک کنید و برای یک روز آرام آماده باشید. تسکین همچنین یک ماساژور چوبی برای شما تدارک دیده که مناسب برای شانه‌ها، کتف و گردن است. اسپری روغن سیاه دانه و همچنین 2 دیسک نمک و کیسه سنگ نمک ایرانی برای کمپرس گرم و سرد و از بین بردن دردهای عضلانی نیز یکی دیگر از محتویات بسته «تسکین» است که برای شما آماده شده است. و آن را به یک هدیه تبلیغاتی مناسب برای تسکین خستگی مخاطبینتان تبدیل کرده است.

چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)ٰ (کپی)

چام ویژه (بسته فلاسک با روکش نمدی و لیوان مسی)

چام ویژه با یک فلاسک با روکش نمدی برای گرم نگه‌داشتن، در کنار دو لیوان مسی و دو زیرلیوانی نمدی، طعم‌های مختلف دمنوش و مقداری مویز در کنار شماست. این بسته یک هدیه خلاقانه است و جزو پرطرفدارترین محصولات مجموعه آراهنر است. فلاسک با روکش نمدی، لیوان مسی و مویز و دمنوش از ابزارهای اساسی یک توقف لذت بخش در مسافرت هستند. این بسته می‌تواند یک هدیه ویژه باشد و برای گرامی داشت روزهای خاص مانند هدیه روز خبرنگار مناسب است. هدیه‌ای که هر وقت از آن استفاده می‌کنند به یاد شما می‌افتند.

ستا (بسته سجاده ترمه و تسبیح بادام)

ستا (بسته سجاده ترمه و تسبیح بادام)

ستا یک هدیه زیبای تبلیغاتی است. این مجموعه در دسته هدایای نمایشگاهی و مدیریتی هم تعریف می‌شود. به راحتی می‌توانید به مخاطبان مذهبی خود ستا را تقدیم کنید و لبخند رضایت آنها را مشاهده کنید. در این بسته از هنر دست در تولید سجاده و بقچه گل خشک ترمه بافی یزد شده استفاده شده است. همچنین از هنر دست زنان (خور و بیابانک) در تولید تسبیح دانه بادام استفاده شده‌است.

نوشه (بسته عرقیجات ایرانی)

نوشه یک هدیه متفاوت و کاملا ایرانی است. بسته‌ای که در آن عرقیجات ایرانی قرار دارد. عرقیجاتی که کمک زیادی به سیستم گوارش و سلامت انسان می‌کند. سفال‌های مدرن این بسته حاصل هنر مردمان یزد است. که شامل دو بطری که حاوی عرق نعناع و بیدمشک هستند. دو لیوان کوچک و یک کاسه خرده نبات می شود.

سوما (بسته اسماج و شمعدان سرامیکی)

این بسته قرار است چشم روشنی ویژه‌ای برای عزیزان شما باشد به ویژه در روز پزشک. سوما ترکیبی است از اسماج به عنوان عود طبیعی و یک ظرف سرامیکی به همراه شمعی زیبا و کبریت. اسماج مورد استفاده در این بسته ترکیبی است از گیاهان خوشبو که آرام‌بخش لحظات شما خواهد بود. با استفاده از کبریت داخل این بسته، شمع و اسماج را روشن کرده، پنجره را باز کنید و لحظات آرامش‌بخشی را تجربه کنید. خاصیت ضدعفونی کنندگی از خواص دود اسماج است که در سال‌های اخیر به آن پی برده‌اند زیرا می‌تواند از بروز آلودگی‌های باکتریایی جلوگیری کند. اسماج عطر و بوی منحصر به فرد و بسیار قوی دارد و به عنوان یک خوشبو کننده هوا بسیار موثر می‌باشد..

در روابط روزمره با دیگران می‌آموزیم که چه چیزی آدم‌ها را خوشحال یا ناراحت می‌کند. یکی از راه‌های خوشحال کردن دیگران هدیه دادن است.

اما خود همین هدیه نیز برای بیشتر خوشحال کردن دیگران مراتبی دارد. گاهی برخی از ما برای باز کردن دردسر هدیه از سر خود هدیه‌هایی دم‌دستی مثل کارت هدیه را انتخاب می‌کنیم.

یا بدون اینکه با علائق هدیه‌گیرنده آشنا باشیم، برایش کتاب‌های نامرتبط می‌خریم؛ در حالی که چنین هدیه‌هایی پیامی که برای افراد می‌فرستد، نوعی رفع تکلیف است.

البته برخی برای رفع این مشکل به هدیه‌های لوکس و گران پناه می‌برند و می‌خواهند با دادن سکه یا پول زیاد، دل کارمندان یا مشتری وفادار سازمان را به دست آوردند.

این در حالی است که تجربه‌ی خرید هدیه‌ سازمانی نشان می‌دهد، هدیه‌ بیشتر از اینکه باعث رفع نیازهای مالی ما باشند، بهانه‌ای برای حفظ ارزش برند ما نزد مشتریان است.

در واقع اگر به جای یک هدیه‌ی شخصی‌سازی شده و کاربردی به افراد سکه یا پول بدهیم، داریم از مشتریان می‌خواهیم که ما را پس از خرج پول فراموش کنند. در حالی که یک هدیه‌ی خلاقانه می‌تواند همیشه روی میز مشتریان ما حاضر باشد.

این نکته‌ای است که بسیاری از کارگزاران بازاریابی و فروش نیز به آن پی برده‌اند و به جای هزینه‌ی مستقیم برای خرید سکه یا کارت هدیه، آن را صرف هدیه‌های سازمانی کارآمد می‌کنند.

برای نمونه، نک‌شاپ یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی هدیه‌های سازمانی است.

طبق گزارشی آماری و جامعی که این شرکت تهیه کرده، با کاهش بودجه‌ی بازاریابی در بسیاری از سازمان‌ها، یکی از راه‌های حفظ ارتباط با مشتری و حفظ سود، هدیه‌های سازمانی است.

برخی دیگر از یافته‌های پژوهش این شرکت نشان می‌دهد:

  • 94 درصد از مشتریان معتقدند که روابط شخصی نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکار دارد.
  • 89 درصد معتقدند هدایای سازمانی آدم‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.
  • 83 درصد نیز بر این باورند که هدایای سازمانی، سبب بازگشت مثبت سرمایه می‌شود.
  • مدیران اجرایی سطح بالا بیش از دیگر کارکنان بر اهمیت هدیه‌های سازمانی تاکید کرده‌اند.
  • 45 درصد از متولدان هزاره‌ی جدید (دهه‌ 80 شمسی به بعد) تمایل دارند عکس هدیه‌ی خود در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارند.

این در حالی است که نمی‌توان چنین خاصیتی را برای سکه یا کارت هدیه قائل بود؛ چرا که در عمل نوعی پول‌پاشی است و نه بهانه‌ای برای ارسال پیام مودت و دوستی.

این همان نکته‌ای است که سبب شده تا هدیه‌های سازمانی از کالاهایی شیک و غیرکاربردی به بهانه‌ای برای گسترش استراتژی‌های نوین فروش تبدیل شود.

بنا بر اعلام پایگاه Entrepreneur ، صنعت هدیه‌های سازمانی طی پنج سال گذشته و پس از همه‌گیری کرونا «400 درصد» رشد داشته است و انتظار می‌رود با افزایش اقبال از بازارهای خرده‌فروشی، درآمد این صنعت تا پایان 2022 به 77 میلیارد دلار برسد.

این در حالی است که صنعت هدیه‌های سازمانی تقریبا 80 درصد از سهم بازار خرده‌فروشی را به خود اختصاص داده است.

موضوع اهمیت دادن به مشتریان وفادار و کارمندان سازمان زمانی مهمتر می‌شود که بدانیم بسته‌های خود مراقبتی از جمله پراستقبال‌ترین ایده‌های هدایای سازمانی برای کارمندان است. در واقع در این بخش نیز کارایی و شخصی‌سازی هدیه است که اهمیت دارد.

برای همین می‌بینیم که بر اساس گزارش صنعت هدیه پایگاه Loop Commerc پنجاه و چهار درصد از شرکت‌ها قصد دارند تا دو سال آینده سرمایه‌گذاری خود در حوزه‌ی هدایای شرکتی را افزایش دهند.

قواعد فرهنگ هدیه دادن

گفتیم هدیه دادن قواعد خاص خود را دارد و اصول مربوط به خود را می‌طلبد. گرچه هر فردی از دریافت هدیه خوشحال می‌شود، اما شما به عنوان کسی که هدیه را ارائه می‌کند باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال مراسم ازدواج دوست صمیمی شماست. شما به این مناسبت قصد هدیه دادن به او را دارید. احتمالاً روی هدیه خود کارت تبریکی نیز قرار خواهید داد.

اولین نکته که کاملا بدیهی نیز به نظر می‌رسد، این است که کارت تبریک شما باید الزاماً درباره‌ی مراسم ازدواج باشد؛ نه چیز دیگری. دومین نکته که باید مد نظر داشته باشید این است که آن شخص به تازگی ازدواج کرده است. پس هدیه شما به هیچ وجه نباید جنبه فردی داشته باشد. مثلاً یک ست چرم مردانه به نظر هدیه مناسبی می‌آید، اما اصلاً مناسب این مراسم نیست.

تا این بخش دریافتیم هدیه ما باید با زمان استفاده از آن تناسب داشته باشد. هدیه تولد، هدیه سازمانی، هدیه ازدواج و هدایایی از این قبیل نیز شرایط ویژه خود را دارند و باید توجه مخصوص به خودشان را می‌طلبند و باید برای هرگروه ویژگی‌های خاص آن گروه را مد نظر قرار داد.

نکته بعدی ویژگی‌های فردی مخاطب ماست. ما با آشنایی نسبت به افراد، می‌توانیم یک هدیه کاربردی برای او تهیه کنیم که از دریافت آن خشنود شود و احساس رضایت و دلشادی به او دست دهد. علایق افراد مختلف متفاوت است. وقتی به تهیه هدیه برای گروهی از افراد، مثلاً مهندسان شرکت خود، به مناسبت روز مهندس فکر می‌کنید، مهم است که با توجه به فیلد کاری و سلیقه جمعی آن‌ها، هدایایی را انتخاب کنید که با سلیقه و نیازهای آن‌ها هماهنگ باشد. از جمله ویژگی هدیه روز مهندس، کاربردی بودن آن با توجه به شغل آن‌هاست.

برای مثال ممکن است شما از دریافت یک باکس گل خوشحال شوید. اگر فکر کنید دیگران نیز از این هدیه خوشنود خواهند شد احتمالاً در اشتباهید. و باید مخاطبانتان و دغدغه‌ها سلایقشان را بررسی کنید تا بتوانید هدیه مناسبی با استفاده ازین اطلاعات قرار دهید. می‌توانید از یک برگه کاغذ برای یادداشت این ویژگی‌ها استفاده کنید و با مرور گزینه‌ها به درک مناسبی از شخصیت فرد مقابل برسید و آنگاه تیپ مناسب هدایا را انتخاب کنید.

برای اطالاعات بیشتر مقاله راهنمای خرید هدیه آراهنر را بخوانید.

هدیه کاربردی و هدیه غیر کاربردی

هنگامی که از هدیه کاربردی صحبت می‌کنیم، منظور ما محصولی است که قابل استفاده باشد و بعد از مدتی مصرف و کاربردش را از دست ندهد. برای مثال فردی به دلیل شرایط کاری همیشه در حال سفر است. شما برای تولد او یک تلفن رو میزی شکیل تهیه می‌کنید. شاید این محصول یک هدیه کاربردی باشد، اما کارایی آن برای فردی با این ویژگی کم است. در واقع کاربرد در اینجا مفهومی نسبی است.  برای مثال هدایای سلامتی‌بخش آراهنر جزو هدایای کاربردی است که شما می‌توانید برای مناسبت‌های خاص همچون هدیه روز وکیل و یا روز پزشک تهیه کنید.

اگر قصد تهیه هدیه کاربردی مناسبی دارید ابتدا دسته بندی از محصولات تهیه کنید. سپس با غربال‌های مختلف لیست خود را پالایش کنید. برای مثال یکی از مهترین غربال‌ها جنسیت مخاطب شماست. چرا که برخی محصولات برای آقایان و برخی دیگر برای خانم‌ها کاربرد دارند.

غربال دیگری که می‌توانید انجام دهید علایق فرد مورد نظر است. اگر او به ورزش علاقه‌مند باشد، می‌توانید از یک کالای ورزشی مناسب استفاده کنید. همچنین اگر به هنر نقاشی علاقه دارد، یک جعبه مداد رنگی یا رنگ روغن، کالای مناسبی به نظر می‌آید. یا اگر به آشپزی علاقه دارد تهیه یک ست آشپزی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

علت استفاده از هدیه کاربردی

درباره‌ی هدایای کاربردی سخن گفتیم. اما اکنون علت استفاده از این نوع هدایا را بررسی می‌کنیم. ما دوست داریم فرد مخاطب از دریافت هدیه ما خرسند و خشنود شود. از طرفی یکی از راه‌هایی که بفهمیم این هدیه مورده پسند او بوده، میزان استفاده از آن است. اگر کالایی که شما تهیه کرده‌اید دائماً مورد مصرف مخاطبتان قرار گیرد یعنی آن هدیه مورد نیاز او بوده. به بیان دیگر به هدیه شما علاقه دارد. و استفاده از این هدیه احساس خوبی به شما منتقل می‌کند.

البته ضرورتی ندارد که هدیه شما همانند یک کالای مصرفی دائما مورد استفاده مخاطبتان باشد. اما در صورتی که فرد از آن استفاده کند، بیشتر یادآور شما خواهد بود و نام شما بیشتر در ذهن او خواهد ماند.

ارتقای روحیه‌ی سازمانی

هدیه‌ی سازمانی راهی عالی برای افزایش روحیه‌ی کارکنان است. راهی برای نشان دادن قدرشناسی از کارمندان، شکستن یخ روابط و ایجاد پیوندهای مستحکم.

آنچه در این میان اهمیت دارد این است که هدیه‌های سفارشی و شخصی‌سازی شده با لوگوی سازمان می‌تواند تاثیر بیشتری روی روحیه‌ی کارمندان بگذارد.

اگر کارمندان راضی باشند، بهتر کار می‌کنند که این امر به موفقیت سازمان یاری می‌رساند.

ممکن است برخی بگویند همین کارمندان از ما پول می‌خواهند و گاهی پس از دریافت هدیه می‌گویند پولش را می‌دادید بهتر بود، ولی نکته این است که اگر هدیه را به طور خاص برای کارمندان طراحی می‌کردیم دیگر با چنین چالشی مواجه نمی‌شدیم.

 

هدیه‌های کاربردی؛ نشانه‌ی احترام

ارائه‌ی هدیه، نشانه‌ی احترام ما به فروشندگان و کارکنان سازمان است. اما در حالت ایده‌آل این هدیه‌ها می‌بایست برای زندگی شخصی افراد کاربرد داشته باشد.

تمایز از رقبا

طراحی هدیه‌های سازمانی شخصی‌سازی‌شده یکی از راه‌های تمایز ما از دیگر رقباست. کارمندان باید هدیه‌هایی دریافت کنند که خاطره‌اش در ذهن آنان باقی بماند

به ویژه در حوزه‌های B2B دقت در انتخاب هدیه می‌تواند راه دیگری برای تمایز باشد


قدردانی از مشتریان وفادار

به این سادگی نباید از خیر مشتریان وفادار گذشت. با این هدیه‌های ویژه می‌توانیم به مشتریان همیشگی خود این پیام را بدهیم که چه‌قدر برای ما ارزشمندند.

هنگام هدیه دادن باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این هدیه می‌بایست فرد را از دیگران متمایز کند. به بهانه‌ی هدیه این پیام را هم برای مشتریان وفادار خود می‌فرستیم که چه‌قدر به یادشان هستیم و برای ما مهم‌اند. این در حالی است که پول نقد نمی‌تواند چنین اثری روی ذهن مشتری بگذارد.

این‌جوری به افراد نشان می‌دهیم که فقط مشتری ما نیستند، بلکه شخص آنان نیز برای ما اهمیت دارد.



افزایش فروش

ارائه‌ی هدیه‌های سفارشی‌شده به کارمندان و مشتریان به طور مستقیم بر فروش و درآمد سازمان تاثیر دارد. اما آنچه که این تاثیر را بیشتر می‌کند، باب میل بودن و شخصی‌سازی این هدیه‌هاست.

به این ترتیب افراد حس می‌کنند دیده می‌شوند و کسی زحمت‌شان را نادیده نمی‌گیرد و این یعنی افزایش انگیزه که در نهایت باعث افزایش فروش ماست.

 

افزایش آگاهی نسبت به برند

یکی از بهترین راه‌های ارتقای آگاهی و شناخت بیشتر افراد از برند، ارسال هدیه‌های سازمانی است. آنچه در این میان اهمیت دارد، فهم علائق گیرنده است.

اگر برای افراد پول بفرستیم به طبع خرجش می‌کنند، ولی اگر به جای پول، هدیه‌ای شخصی‌سازی شده طراحی کنیم که روی آن لوگو شرکت و نام گیرنده آمده، در عمل داریم بذر آگاهی از برند خویش را در ذهن مشتری می‌کاریم.

تاثیر چنین هدیه‌هایی زمانی بیشتر می‌شود که افراد بتوانند از آن در فضای اداری یا حتی شخصی خود استفاده کنند و دیگران هم بتوانند کاربردهای این هدیه را ببینند.

 

کاهش هزینه

هدیه‌های سازمانی خرج زیادی روی دست شرکت نمی‌گذارند و یکی از روش‌های تبلیغ ارزان محسوب می‌شوند که اتفاقاً طی مدت کوتاهی شاهد بازگشت سرمایه خواهیم بود.

هدیه‌های شرکتی معمولاً به شکل عمده خریداری می‌شوند. خیلی از مواقع نیز می‌توان پس از خرید عمده، آن را طی مدت یک سال اهدا کرد. این در حالی است که تورم حال حاضر باعث می‌شود تا پرداخت هرگونه وجه نقد در عمل بی‌ارزش محسوب شود؛ چون هر میزانی که هدیه دهید، دفعه‌ی بعدی می‌بایست باز هم بر میزان پول اهدایی بیفزایید.

 

ایجاد اعتماد در مشتری

دادن هدیه‌های شخصی‌سازی شده به کارمندان و مشتریان مسیر ارتباطی شفاف را باز می‌کند و می‌توانیم از مشتریان خویش بازخوردهایی صادقانه دریافت کنیم.

فرهنگ هدیه دادن شرکتی باعث ایجاد اعتماد بین مدیران و کارکنان می‌شود. این امر در رابطه با مشتریان نیز صادق است.

 

بنابراین برعکس ظاهر فریبنده‌ی هدیه‌های نقدی، هدیه‌های شخصی‌سازی شده‌ای که برند ما را در ذهن مشتریان ماندگار می‌کند، می‌تواند در فروش و جا افتادن تصویر برند نقش بسزایی داشته باشد.

هدیه‌های غیرنقدی پیوند تیمی قدرتمندی پدید می‌آورد، روابط تجاری ما را شفاف می‌کند، سبب اعتماد به سازمان می‌شود و به مشتریان این حس را می‌دهد که فقط مشتری ما نیستند، بلکه دوست و همراه ما هستند و برای‌مان مهم‌اند.

ویژگی بهترین هدایای تبلیغاتی کاربردی

همان طور که گفتیم، یکی از ویژگی های مهم هدایای تبلیغاتی خوب، کاربردی بودن آن است، ولی هدایای تبلیغاتی کاربردی نیز ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • یکی از نیازهای فرد هدیه گیرنده را برطرف می کنند

در صورتی که شما بتوانید هدیه تبلیغاتی کاربردی انتخاب و تهیه کنید که یکی از نیازهای روزمره فرد هدیه گیرنده به وسیله آن برطرف شود، در واقع شما یک خرید موفقیت آمیز داشته اید؛ چرا که مخاطب شما با هر بار استفاده از آن و رضایت از هدیه ای که دریافت کرده است، به یاد برند شما می افتد و این یادآوری برند می تواند منجر به افزایش فروش شما شود.

  • هدیه تبلیغاتی کاربردی، از نوع دکوراتیو باشند

 یک هدیه تبلیغاتی دکوراتیو، همان طور که از نامش پیداست، یک هدیه تزئینی است و معمولاً افراد هدیه گیرنده از آن در خانه یا محل کسب و کار خود استفاده می کنند و آن را به دیوار می زنند یا روی میز قرار می دهند.
 بنابراین این نوع از هدایای تبلیغاتی کاربردی، همواره جلوی چشم مخاطبان شما و همین طور دیگر کسانی است که به هر حال با آن ها در ارتباط هستند و هدیه شما را می بینند. شما می توانید برخی از این هدایا را به صورت سفارشی شده تهیه کنید و حتی آرم یا لوگوی شما به صورت کاملاً حرفه ای و با طراحی اصولی در بخشی از آن هدایای تبلیغاتی کاربردی قرار بگیرد تا لوگوی شما هم همیشه در مقابل چشم باشد.

هم چنین شما می توانید از هدایای تبلیغاتی دکوراتیوی استفاده کنید که مصرفی نیز باشند؛ مانند قلمدان های خاتم کاری شده و یا انواع ظروف مینا کاری و … که هم کاربرد تزئینی دارند و هم می توان از آن ها به عنوان ظروف مصرفی استفاده کرد. 

  • طول عمر و ماندگاری زیادی داشته باشند

 یکی از بهترین ویژگی های هدایای تبلیغاتی کاربردی این است که ماندگاری زیادی داشته باشند؛ هر چه عمر این هدایا بیشتر باشد، شما به عنوان فردی که هدیه می دهید، منفعت بیشتری خواهید برد زیرا هدیه شما مدت زمان بیشتری در معرض استفاده و دید مخاطبان خواهد بود.

  • در شرایط مختلف قابل استفاده باشد

 یکی دیگر از بهترین ویژگی های هدایای تبلیغاتی کاربردی این است که در شرایط مختلف بتوان از آن ها استفاده کرد و کاربرد آن ها فقط مختص به مکان یا شرایط خاصی نباشد تا همیشه در مقابل دید مصرف کننده باشد.

سوالات متداول هدیه کاربردی

منظور از هدیه کاربردی، محصولی است که قابل استفاده باشد و بعد از مدتی مصرف و کاربردش را از دست ندهد.

ابتدا دسته بندی از محصولات تهیه کرده، سپس با غربال‌ های مختلف لیست خود را پالایش کنید؛ برای مثال یکی از مهم ترین غربال‌ ها، جنسیت مخاطبان شماست. غربال دیگری که می توانید انجام دهید علایق فرد مورد نظر است.

  • ارتقای روحیه سازمانی
  • احترام به مخاطب
  • تمایز از رقبا
  • قدردانی از مشتریان وفادار
  • افزایش فروش
  • و …

هدایای کاربردی معمولا می توانند روزانه استفاده شوند. یا یک نیاز کاربردی را از شخص برطرف کنند.

خوب است به این نکته توجه کنیم که برای انتخاب هدیه های کاربردی برای مخاطب به نکاتی مثل سن، نیاز او
،سلیقه اش، نسبت ما با او، علایق شخص،  خلق و خو و روحیات او توجه کنیم. با توجه به این نکات احتمالا هدیه مناسب و کاربردی‌تری را پیدا می‌کنیم.

با استفاده از هدایای کاربردی، افراد حس می ‌کنند دیده می ‌شوند و این یعنی افزایش انگیزه که در نهایت باعث افزایش فروش می شود.

اینکه هدیه ای که انتخاب می کنیم تزئینی و دکوری باشد و یا کاربردی، بستگی به یک سری المان‌ها دارد.

اول از همه سلیقه شخص هدیه گیرنده مطرح است. هرچه افراد منطقی‌تر و مقتصدتر باشند احتمال اینکه از هدایای کاربردی استقبال کنند بیشتر است. اما افرادی که روحیه هنردوست و احساسی‌تری دارند، هدایای دکوری و تزئینی را بیشتر می پسندند. در مورد هدایای رسمی شاید کاربردی بودن لزوما اهمیت نداشته باشد و بیشتر تاکید روی این نکته باشد که هدیه مراتب احترام ما به هدیه گیرنده را به خوبی برساند و یا جایگاه ما را در نظر او حفظ کند.

المان های دیگری از جمله، مناسبت مورد نظر، سن شخص و نسبت ما با اون نیز اهمیت دارند.

author-avatar

درباره آراهنر

آرا هنر فاخر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی و عرضه متفاوت هدایای تبلیغاتی دست‌ساز نفیس و صنایع دستی شهرهای مختلف در قالب جدید و بسته‌بندی‌های فاخر تاسیس شده‌ است. در طراحی این محصولات سعی کردیم تا فرهنگ و هنر دیرین و فاخر ایرانیان در قالبی نفیس ارائه شود. تلاش ما در حوزه تولید هدایا و محصولات فرهنگی هنری، عرضه بسته‌هایی با ایده‌هایی خلاق و متفاوت، حمایت از تولیدات داخلی و گشودن افقی تازه در بازار هدایایی تبلیغاتی بوده است.

2 دیدگاه در “راهنمای انتخاب هدیه کاربردی برای مخاطبانتان

  1. Avatar photo رادمهر بیات گفت:

    سلام، ممنون از مقاله عالیتون بسیار کامل بود،
    من یه خبر توی مجله اقتصاد آفرین خونده بودم میگفت این کادوها رو میشه توی نمایشگاه ها هم استفاده کرد، ولی به نظرتون هزینه ش خیلی زیاد نمیشه؟ ما برای الکامپ آینده میخواهیم به بازدیدکننده هامون یادگاری بدیم و نظر مدیریت روی این هدایای تبلیغاتیه ولی بخش مالی سرسختانه مخالفه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo خانم رستگارپور گفت:

      سلام و وقت بخیر. لطفا به شماره در واتساپ 09373238371 پیام بدین که راهنمایی‌تون کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *