گیفت تبلیغاتی

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که ممکن است آشنایی چندانی با اصطلاحات هدایای تبلیغاتی نداشته باشند. حال زمان خوبی است که گذری بر یکی از آنان به نام گیفت تبلیغاتی بزنیم.

از این ابزار بازاریابی تحت عنوان هدایای تبلیغاتی، کالاهای تبلیغاتی و هدایای بازرگانی نیز یاد می‌شود.گیفت به کالاهایی اطلاق می‌گردد که دارای لوگو و برند بوده و به منظور افزایش بازدهی برنامه های بازاریابی و ارتباطات به کار گرفته می شوند. این دسته از گیفت‌ها غالبا در راستای ترویج یک شرکت یا سازمان خاص و حتی گاهی یک شخص همچون نماینده انتخاباتی به افراد اهدا می گردند.

گیفت‌های تبلیغاتی از جمله هدایایی هستند که تاثیر بسیار زیادی بر تبلیغات موثر و بازاریابی دارند. این گیفت‌ها انواع مختلفی دارند از هدیه‌های کاربردی گرفته تا هدایا و خدمات ویژه هر کسب و کار. همین تنوع انتخاب بهترین گیفت‌ها برای تبلیغات را کمی سخت می‌کند.

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین موارد در خصوص گیفت‌های تبلیغاتی و نکات مهم در خصوص تهیه و انتخاب آن‌ها را بررسی کنیم. برای مثال بهتر است پیش از تهیه این هدایای تبلیغاتی شرکتی با مزایای آن برای کسب و کارهای مختلف، ویژگی‌های آن و نکات مهم در حین انتخاب توجه فرمایید.

پس در ادامه این مقاله با آراهنر همراه باشید تا مهم‌ترین نکات را فراگرفته و با بهترین گیفت‌های تبلیغاتی این مجموعه آشنا شوید … 

درباره تاریخچه عید نوروز در مجله آراهنر بیشتر بخوانید.

مروری کوتاه بر تاریخچه گیفت تبلیغاتی

تاریخچه این نوع هدایا به کمتر از 3 قرن پیش باز می‌گردد. اولین نوع گیفت تبلیغاتی سال 1798 به منظور تبلیغ کمپین ریاست جمهوری جورج واشنگتن در آمریکا ابداع شد.تا قرن 19 ام مدل‌هایی از تقویم و نشانک کتاب به عنوان گیفت تبلیغاتی ابداع شده بود اما هنوز شرکتی که به صورت متمرکز در این زمینه فعالیت کند وجود نداشت. جاسپر میک را می‌توان به طور رسمی اولین مبدع گیفت تبلیغاتی دانست. او با ابداع بگ‌های تبلیغاتی برای یک فروشگاه محلی کفش کار خود را شروع کرد و با شروع استقبال ازین متد تبلیغاتی تجارت خود را در زمینه محصولات تبلیغاتی گسترش داد.

گیفت تبلیغاتی باعث افزایش آگاهی از برند شما می‌شود. و می‌توانید بوسیله آن خود و اطلاعات ارتباط با خود را در دسترس‌تر قرار دهید. همچنین این نوع هدایا بر استحکام و بهبود روابط بین شرکتی تاثیر می‌گذارد. از طرفی این نوع هدایا بر ذهنیت مشتری تاثیر مثبتی دارد و به دلیل تاثیر مکانیزم جبران در ذهن احتمال پاسخ گرفتن از مشتری را به طرز شگفت انگیزی بالا می‌برد. استفاده از این نوع گیفت ها در محیط سازمانی و استفاده به عنوان گیفت شرکتی می‌تواند باعث همدلی و پیوستگی بین کارکنان آن شرکت شود.

مزایای گیفت تبلیغاتی برای کسب و کار

توسعه روابط تجاری و گسترش بازاریابی صاحبان کسب و کار را بر آن داشته است که به منظور کسب سهم بیشتری از بازار رقابت به منظور معرفی برند خود و تبلیغ برای آن به استفاده از گیفت تبلیغاتی روی آورند.

گیفت تبلیغاتی در انواع مدل های مختلف طرحی و تولید می گردد.این گیفت‌ها گاه ارزان و گاهی گران هستند.ممکن است یک کالای کوچک و یا یک کالای خاص در بردارنده نام و لوگوی مورد نظر باشند.

گیفت تبلیغاتی کاربردی یا مختص کسب و کار

استفاده از گیفت‌ سازمانی و تبلیغاتی برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص مزایای بی شماری را به دنبال خواهد داشت.از جمله مهمترین آنها می‌توان به بازاریابی و تبلیغات گسترده، معرفی ساده لوگو و برند اشاره کرد.از دیگر مزایا می‌توان به ثبت لوگو و شعار سازمان در اذهان عمومی، خلق روابط شخصیتی و احساسی، سمپلینگ کالا و… اشاره نمود.

بهترین گیفت تبلیغاتی کدام است؟

حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که بهترین هدیه کدام است؟ به یاد داشته باشید که بهترین نوع هدیه تبلیغاتی هدیه ای است که مردم آن را در معرض دید اطرافیان خود نیز بگذارند.

بنابراین سعی کنید همواره هدیه ای را به آن ها بدهید که به آن نیاز دارند.از مضایقه کردن در این زمینه بپرهیزید.سعی کنید هدیه انتخابی شما از کیفیت لازم برخوردار باشد.

نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد، چاپ درست برند تجاری بر روی هدیه مذکور می باشد.برند شرکت و شعار آن را بر روی گیفت تبلیغاتی چاپ کنید.به گونه‌ای که نه تنها توجه فرد، بلکه توجه اطرافیان وی را نیز به خود جلب نماید.

استفاده از گیفت های تبلیغاتی در محیط سازمانی

چگونه برای مجموعه‌ خود بهترین گیفت تبلیغاتی را تهیه کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به چند نکته و فاکتور بسیار مهم توجه داشت تا با در نظر داشتن آن بهترین انتخاب را انجام داد و گیفت مناسب کاربرد و مخاطبین را انتخاب کرد.

1. زمینه کاری مجموعه

زمینه‌ای که مجموعه‌ی شما در آن فعالیت می‌کند یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین فاکتورها در انتخاب گیفت است. زیرا همانطور که گفته شد، گیفت تبلیغاتی نمادی از دیدگاه و بینش آن مجموعه است. لذا نیاز است گیفت تبلیغاتی مجموعه دارای هارمونی و هماهنگی با فضای کاری آن مجموعه باشد تا هدیه مقبول مخاطب واقع گردد.همچنین گاهی گیفت ها برای پاسداشت یک روز خاص تهیه میشوند برای مثال هدیه روز پزشک و یا هدیه روز پرستار

2. کاربرد گیفت

 اگر هدیه‌‌ی ما برای مخاطب کاربرد لازم و مورد انتظار را نداشته باشد، از آن استفاده‌ای هم نخواهد کرد و در نتیجه نه حس خوبی در او برمی‌انگیزد و نه ماندگاری خاصی در ذهن او دارد. از این رو در انتخاب پکیج تبلیغاتی مناسب باید این نکته را همواره در نظر داشت که هدیه مورد نظر برای مخاطب کاربرد لازم و مناسب را داشته باشد و مورد نیاز او باشد.

کاربرد گیفت تبلیغاتی

3. قیمت گیفت تبلیغاتی

قیمت یکی از فاکتورهای مهم و بسیار تعیین کننده در انتخاب محصول مورد نظر برای هدیه ‌دادن است. البته هنگام هدیه ‌دادن به نزدیکان و خانواده این فاکتور کم‌رنگ‌تر می‌شود. اما هنگامی که بحث خرید هدایای سازمانی مطرح می‌شود، بحث هزینه و قیمت هدیه یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب گیفت مناسب محسوب می‌شود. یک بودجه اختصاصی برای این امر در نظر گرفته می‌شود و سعی در انتخاب محصول مناسب با توجه به بودجه اختصاص داده‌شده می‌شود.

4. کیفیت گیفت تبلیغاتی

از فاکتورهای مهم دیگر در انتخاب هدیه کیفیت و مرغوبیت آن هدیه است. از آنجا که گیفت تبلیغاتی نمادی از بینش و اهمیت و نوع نگاه سازمان به مشتری و کارمندان است لذا باید این هدایا دارای بالاترین کیفیت ممکن و بالاترین حد زیبایی و خلاقیت باشند تا القاکننده‌ و پیام‌دهنده‌ی این حس باشند. زیرا هدیه بی‌کیفیت تاثیر منفی در مخاطب می‌گذارد و به طور غیر مستقیم این احساس را در او القا می‌کند که منصفانه و با احترام برخورد نمی‌شود و موجب دلزدگی او خواهد شد. بنابراین همواره باید کیفیت را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفت.

5. بهینه‌سازی قیمت و کیفیت

بنابراین با توجه به مواردی که در بالا گفته شد آشتی دادن دو فاکتور قیمت و تمایز و کیفیت هدیه عامل بسیار مهمی در انتخاب گیفت تبلیغاتی است. از آنجا که به طور معمول قیمت با کیفیت نسبت عکس دارد باید سعی در یافتن نقطه اپتیمم کیفیت و قیمت باشیم. تا با صرف کمترین هزینه بیشترین کیفیت را دریافت کنیم وبا بهینه‌ترین نوع هزینه مخاطب خود را به بهترین شکل ممکن خشنود و راضی نگه داریم.

6. خاص بودن گیفت تبلیغاتی

حس خاص بودن و به طور خاص مورد توجه قرار گرفتن یکی از بزرگترین عوامل خشنودی در هر فردی است. چنانچه با گیفت و هدایای تبلیغاتی خاص مناسب ذائقه‌ی او این احساس را در مخاطب به وجود بیاوریم که بسیار برای ما خاص است و دارای ارزش ویژه‌ای برای ما است و در تاثیرگذاری هدیه و ماندگاری آن در ذهن مخاطب تاثیر بسیار زیاد ویژه‌ای خواهد گذاشت.

سالیانه مناسبت‌های متنوعی همچون عید نوروز وجود دارد که مجموعه‌ها را به تهیه گیفت نوروزی شرکتی و تبلیغاتی وا می‌دارد. اگر مجموعه‌ای از هدیه اختصاصی استفاده نکند و همیشه از این نوع محصولات استفاده کند به مرور زمان جذابیت خود را از دست می‌دهد. چرا که هیچ کس علاقه به دریافت هدایای تکراری ندارد.

خاص بودن گیفت تبلیغاتی

برای مطالعه راهنمای خرید هدیه در آراهنر کلیک کنید

گیفت تبلیغاتی مناسب برای خانم ها

یکی از مهم ترین کارهایی که در زمان خرید گیفت های تبلیغاتی باید انجام دهید این است که برای مخاطبان مختلف، با توجه به علاقه مندی ها و همین طور سلایق، سن و سال و جنسیت آن ها اقدم به خرید هدیه کنید زیرا با این کار نه تنها این پیام را به آن ها منتقل می کنید که کسب و کار حرفه ای دارید، بلکه باعث می شوید تا با استفاده از هدایای کاربردی، حداقل یکی از نیازهای روزمره شخص دریافت کننده هدیه را برطرف کنید و به همین مناسبت موجب خوشحالی او شوید.

در واقع، شما با عرضه گیفت های تبلیغاتی طبقه بندی شده، نام کسب و کار خود را در ذهن مخاطبانتان ماندگار می کنید.

در خصوص خرید گیفت برای خانم ها می توانید آن ها را به گروه زنان مجرد، دانشجو، متاهل، نوعروسان، زنانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند و … تقسیم بندی کنید. یکی از بهترین هدیه‌هایی که می‌توانید برای این گروه از مشتریان خود تهیه نمایید، بسته‌های هدیه نفیس، تزئینی و لوکس آراهنر هستند. آراهنر این بسته‌های اختصاصی را با استفاده از انواع صنایع دستی ایرانی تولیدکرده است.

گیفت تبلیغاتی مناسب برای آقایان

خرید گیفت تبلیغاتی برای آقایان هم باید با توجه به علاقه مندی های آن ها انجام شود زیرا در غیر این صورت، تأثیر مطلوب را بر جای نمی گذارد. بخصوص اگر بخواهید از انواع گیفت تبلیغاتی در مناسبت هایی مانند سالروز تولد یا جشن فارغ التحصیلی و یا در روزهای مهم سال همچون هدیه شب یلدا استفاده کنید، بهتر است که حتماً به صورت اختصاصی آن ها را تهیه کنید تا به این صورت برای مخاطبان شما کاربردی تر باشد.

 که البته کم هم نیستند؛ بنابراین سعی کنید که برای اعتبار کسب و کار خودتان هم که شده، شرایط و موقعیت فرد دریافت کننده هدیه را در نظر داشته باشید.

گیفت تبلیغاتی بدون جنسیت

پنج توصیه کلیدی برای گیفت تبلیغاتی نمایشگاهی

  1. به دنبال هدایای متفاوت و خلاقانه باشید.
    در یک نمایشگاه یک مشتری ممکن است از 10 شرکت هدیه دریافت کند، هرچه هدایای نمایشگاهی متفاوت‌تر باشید بیشتر در ذهن می‌مانید.
  2. هدیه‌ای انتخاب کنید که دریافت کننده آن را برای خود نگه دارد.
    هدایای چینی مثل فلش و پاوربانک معمولا به افراد دیگر که اهمیتی برای برند شما ندارند، دست به دست می‌شوند و اثر هدیه شما از بین می‌رود.
  3. برای شرکت در نمایشگاه در چند سطح قیمتی و کیفتی هدیه همراه داشته باشید.
    ممکن است افراد موثر و مرتبط با کسب و کار شما در سطوح مختلف کارشناسی، مدیر میانی و مدیر ارشد به شما سر بزنند. این ملاقات‌های متفاوت نشان از اهمیت و تنوع همکاران شما دارد، بنابراین انتخاب هدیه مدیریتی به مناسبت این ملاقات‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
  4.  اگر مشتری بسیار خاصی دارید هدیه را در غرفه به او ندهید.
    بهتر است هدیه داخل وسیله نقلیه مهمان‌تان به او تقدیم شود.
  5. هدیه‌ای ارائه دهید که به راحتی قابل حمل باشد.
    به این فکر کنید که مشتریان شما به ویژه در سطح مدیریتی نباید برای حمل هدیه دچار مشکل شوند.

قدرت انواع هدایای تبلیغاتی را درست کم نگیرید!

در این قسمت می‌خواهیم با شما از قدرت انواع هدایای تبلیغاتی حرف بزنیم و به شما نشان بدهیم که چگونه می‌شود حتی با یک هدیه ساده به هدف نهایی خود رسید. اجازه بدهید در ابتدا یک تعریف ساده از هدایای تبلیغاتی به شما اراه دهیم:

هدایای تبلیغاتی به افراد اجازه می دهد که نام تجاری شما را ببینند، هدیه تبلیغاتی به افراد اجازه می دهد نام تجاری شما را به اشتراک بگذارند و هدایا تبلیغاتی به افراد اجازه می دهد نام تجاری شما را تشخیص دهند. آیا به دنبال جذب یک مشتری بالقوه هستید؟ در این صورت، ارسال هدیه تبلیغاتی یک ایده عالی است.

 

هدایای تبلیغاتی

نقش هدایای تبلیغاتی ساده و ارزان

بسیاری از شرکت‌های ایرانی هنوز از قدرت هدایای تبلیغاتی درک درستی ندارند. آنها فکر می‌کنند تنها باید به مهمان خود یک هدیه بدهند. این معنا نشان می‌دهد که ما به درک درستی از رویکرد های علمی در نحوه انتخاب و انتقال پیام از طریق هدایای تبلیغاتی نرسیده‌ایم.

هنوز برخی از شرکت‌ها فکر می‌کنند هدیه تبلیغاتی حتما باید گران قیمت باشد. این رفتار نشان می‌دهد که هنوز درک درستی از سلیقه مخاطب خود نداریم. برای کسانی که دغدغه مالی ندارند، قیمت یک هدیه چقدر می‌تواند مهم باشد؟ برای خیلی‌ها متفاوت بودن و جذاب بودن یک هدیه، خیلی از مهم تر از اندازه یا قیمت آن است. از متفاوت‌ترین هدایای آراهنر می‌توان به بسته سوما که شامل یک عدد اسماج و یک جاشمعی است، اشاره کرد. این بسته مناسب برای تهیه هدایای ارزان برای شرکت و سازمان شماست.

بر اساس یک آمار بیش از سه چهارم افرادی که هدیه تبلیغاتی ارزان قیمت دریافت می‌کنند آن را تا حدود یک سال نگه می‌دارند. تصور اینکه بتوان با یک جاسوئیچی، سرمایه خوبی را به شرکت برگرداند واقعا هیجان انگیز است. حتی اگر این اتفاق نیفتد میزان هزینه‌، منطقی و عاقلانه خواهد بود.

اهداف هدایای تبلیغاتی

محصولات تبلیغاتی در قرن هجدهم متولد شد، زمانی که جورج واشنگتن از دکمه های برنجی برای ترویج تبلیغات خود در مبارزات انتخاباتی استفاده کرد. تنها چند سال بعد، کیسه های کتاب به یک ابزار تبلیغاتی محبوب تبدیل شدند و از آنجا به بعد این صنعت شروع به اوج گرفتن کرد.

در دادن بهترین هدایای تبلیغاتی باید هدف مشخصی داشته باشید. نمی‌شود بدون فکر و اندیشه وارد این بازار شد و کار خود را پیش برد.

در دادن هدایای تبلیغاتی باید 4 هدف مهم را همیشه در نظر بگیرید:

1- هدایای تبلیغاتی باید متناسب با نوع مخاطب باشند. دادن کارت های کسب و کار به کودکان خردسال یا دادن فلش یو اس بی به ورزشکاران یک باشگاه ورزشی تناسبی ندارد، زمانی که بطری های نوشیدنی یا حوله های تمرین مناسب تر باشند. به عنوان مثال برای هدیه روز دانشجو می‌توانید پک هدیه رویای برنامه‌ریزی را خریداری کنید.

2- هدایای تبلیغاتی باید حاوی یک پیام بازاریابی موثر باشند. پیام واضحی برای اقدام کردن ( call to action) که به افراد می گوید که چه کاری باید انجام دهید، کجا بروید و اصلا چرا باید خود را به زحمت بیاندازید.

3- هدایای تبلیغاتی باید به سمت چشم اندازهای هدفمند و مناسب گرایش پیدا کنند. به جای تلاش در بازار برای همه، درعوض انتخابی عمل کنید در مورد اینکه هدف واقعی شما در بازار کیست، کجا باید آنها را پیدا کنید، و دلایل قانع کننده ای برای دلخواه بودن آنچه که شما می فروشید پیدا کنید.

4-هدایای تبلیغاتی باید در زمان مناسب ارایه شوند. برای مثال می‌توانید در روزهای خاص تقویم هدایای مناسبتی تهیه کنید. یکی از این روزهای خاص عید نوروز و شب یلداست. که شما می‌توانید با تهیه پک هدیه نوروزی یا گیفت شب یلدا برای مشتریان و مصرف کنندگان در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شوید در نتیجه میزان وفاداری آنها نیز بیشتر می‌شود.

بهترین مشاورین تبلیغاتی در جهان آن هایی هستند که می توانند به مشتریان خود کمک کنند تا این چهار عامل از تبلیغات موفقیت آمیز را با استفاده از محصولات تبلیغاتی و هدایای تجاری به کار گیرند.

حالا که با فلسفه هدایای تبلیغاتی و اهداف آنها آشنا شدید در ادامه به قدرت هدایای تبلیغاتی و تاثیر آن در کار شما اشاره می‌کنیم.

 

اهداف هدایای تبلیغاتی

چرا هدایای تبلیغاتی را نباید دست کم گرفت؟

1- 89 درصد از مردم هدایای تبلیغاتی کاربردی را نزد خود نگه می‌دارند.

این نشان دهنده اهمیت سرمایه گذاری در هدایای مفید و کاربردی برای مشتریان شما است. اگر شما شناخت درستی از مخاطب خود داشته باشید با انتخاب یک هدیه مناسب تبلیغاتی هم در ذهن او می‌مانید. هم باعث می‌شود فرد هدیه گیرنده به صورت رایگان شما را به دیگران معرفی کنید. برای مثال شما می توانید از بسته‌های سلامت‌بخش آراهنر که شامل انواع دمنوش‌هاست برای هدایای تبلیغاتی برای زمستان استفاده کنید.

2-هر ساله مبالغ زیادی برای خرید کالاهای تبلیغاتی صرف می شود.

آیا شما فکر می کنید که اگر محصولات تبلیغاتی ابزاری کارآمد و قدرتمند نبودند، مبلغ قابل توجهی پول در سراسر جهان صرف آنها می شد؟

3- محصولات تبلیغاتی دو برابر بیشتر از تبلیغات معمولی انگیزه ایجاد می کنند.

تبلیغات تلویزیونی و مجله ها نیز می توانند به ارتقاء نام تجاری شما کمک کنند. آنها در مقایسه با هدیه تبلیغاتی گران تر بوده و تاثیرگذاری کمتری دارند. برای تبلیغات تلویزیونی باید به مدت طولانی تبلیغ کسب و کار شما نمایش داده شود. با این کار مبلغ خیلی زیادی را باید برای این کار در نظر بگیرید.

با انجام تبلیغات بوسیله هدایای تبلیغاتی می توانید در میزان پول خود صرفه جویی کنید و خود را بیشتر و طولانی تر در معرض دید قرار دهید. برخی از هدایای تبلیغاتی به مدت طولانی برای شما تبلیغ خواهند کرد. البته در صورتی که از جنس خوب و مرغوب ساخته شده باشند.

4- ایجاد حس اعتماد در مردم

79 درصد از مردم که محصولات تبلیغاتی را دریافت کرده اند تمایل بیشتری برای انجام کارهای تجاری با برند موردنظر دارند. این آمار گویای این حقیقت است که می توان به هدایای تبلیغاتی به چشم یک کالای قابل اعتماد نگاه کرد. ارائه محصولات تبلیغاتی یک راه عالی است که باعث می شود نام تجاری شما با ظرافت و جذابیت بیشتری نسبت به رقبای شما در معرض دید باشد.

5- محصولات تبلیغاتی آگاهی تجاری را در مردم افزایش می دهند.

حتی اگر در آن لحظه نتوانید توجه مشتریان را برای انجام خرید به خود جلب کنید. با این کار در معرض دید قرار گرفته اید. 84 درصد از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده اند بر این باورند که آگاهی آنها از نام تجاری مربوطه افزایش یافته است.

این به ویژه برای کسب و کارهای محلی یک اتفاق عالی است که به دنبال در معرض دید قرار دادن برند خود و ایجاد تعامل با مشتریان خود هستند. با عرضه محصولات تبلیغاتی شما قادر خواهید بود با مشتریان بالقوه آینده خود ارتباط فوری برقرار کنید.

6- بیشتر افراد محصولات تبلیغاتی دریافتی را بیش از 12 ماه نزد خود نگه می دارند.

یک تبلیغات تلویزیون در عرض یک یا چند دقیقه محصول شما را تبلیغ می کند. اما یک محصول تبلیغاتی می تواند بیش از یک سال کارآیی داشته باشد.

بعضی از هدایای تبلیغاتی حتی بیشتر از یک سال هم نزد مشتری می ماند مانند جعبه پذیرایی، پاور بانک تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی، جا کلیدی تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی و . . .

آیا برند تجاری شما تا به حال در زمینه محصولات تبلیغاتی سرمایه گذاری کرده است؟

 

حقایق جالب در مورد گیفت تبلیغاتی

بودجه بندی خرید انواع گیفت تبلیغاتی

وقتی تصمیم به خرید انواع گیفت تبلیغاتی می گیرید، اولین موضوعی که باید به درستی برنامه ریزی شود، بودجه بندی کافی برای خرید هدایا یا همان گیفت های تبلیغاتی است. به طور کلی، شرکت های بزرگ و موسساتی که از نظر منابع مالی تأمین هستند و سرمایه کافی برای تبلیغات دارند؛ کار بودجه بندی برای خرید انواع گیفت را راحت تر انجام می دهند؛ هم چنین اغلب این شرکت ها از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات برای بودجه بندی استفاده می کنند.

این گونه شرکت ها و موسسات می توانند هدیه لوکس و گران قیمت تر تهیه کنند و به تعداد بیشتری از مخاطبان خود گیفت های تبلیغاتی عرضه کنند. ولی شرکت های نوپا و نوظهور به دلیل هزینه ای که برای گیفت های تبلیغاتی باید انجام دهند؛ کمی محدودیت دارند و شاید مجبور شوند از گیفت هایی تهیه کنند که قیمت کمتری دارند و هم چنین تعداد کمتری گیفت تبلیغاتی را خریداری کنند که طبیعتاً به این معنی است که می توانند به تعداد کمتری از مخاطبان خود هدیه دهند. با این حال، توصیه ما به شرکت های کوچک با منابع محدود هم استفاده از مشاور یا بازاریاب برای مشورت در خصوص بودجه بندی برای خرید انواع گیفت های تبلیغاتی است زیرا این کار، خرید آن ها را هدفمندتر می کند.

با این حال اولین اقدامی که برای بودجه بندی خرید انواع گیفت تبلیغاتی باید انجام دهید، گروه بندی مخاطبان است؛ به این معنی که چند درصد از مخاطبان کسب و کار شما، مدیران عالی رتبه، پرسنل شرکت ها، شرکای تجاری و همین طور مخاطبان و مشتریان عام هستند؛ سپس بر اساس نتایج به دست آمده برای هر یک از گروه های مختلف بودجه ای را اختصاص دهید و خرید انواع گیفت تبلیغاتی خود را براساس آن انجام دهید.

این کار یعنی شما می توانید مشتری های خود را بهتر بشناسید و برای تبلیغات خود بهتر و هدفمندتر هزینه کنید. هم چنین با این کار می توانید متوجه شوید که هر مشتری به کدام محصول شما علاقه بیشتری دارد و با در نظر گرفتن آن برای مشتری اسم خود را در ذهن مخاطبان حک کنید.

توجه داشته باشید که برای موفقیت در این نوع از تبلیغات، باید به خرید گیفت ها به شکل سرمایه گذاری نگاه کنید نه هزینه چراکه مطمئناً ارائه گیفت های تبلیغاتی به سودآوری بیشتر کسب و کار شما کمک خواهد کرد. 

تعیین بودجه برای گیفت‌های تبلیغاتی

سوالات متداول گیفت تبلیغاتی

شما می‌توانید مناسبت هدیه، ویژگی های مختصری از شخص هدیه گیرنده و بودجه مورد نظر را به متخصصان آراهنر بسپارید و سپس با مشورت تخصصی ایشان پیشنهادات متناسب با موقعیت را دریافت کنید و سپس در صورت تمایل از میان آنها انتخاب کنید.

می تواند به عنوان المانی که همواره یادآور شماست باشد. علی الخصوص اگر هدیه ارزشمند و ماندگار باشد حتما آن را حفظ خواهند کرد و متعاقبا احتمال مراجعه مشتریان به شما را افزایش می دهند.

بهتر است هدایای با رنج های قیمتی مختلف تهیه کنید تا با توجه به اهمیت مشتریان خود هدیه را اهدا کنید.

هدایایی که ماندگار هستند مزیت و اثرگذاری بلند مدت بیشتری دارند. هدایای که حمل آنها راحت‌تر است و اصطلاحا بدبار نیستند انتخاب هوشمنداته‌تری است. از انتخاب هدایای تکراری جدا خودداری کنید. چرا که تمام هزینه‌ای که برای تهیه آنها متقبل می شوید بازدهی لازم را نخواهد داشت و بیهوده خواهد بود.

زمینه کاری شرکت شما بسیار نکته مهمی است و بهتر است هدیه بی‌ربط نباشد. همچنین بایستی نوع هدیه انتخابی به لحاظ شخصیتی متضاد با برند، جایگاه و سطح شرکت و همچنین شعار سازمانی شما نباشد. هرچقدر گیفت تبلیغاتی شما خاص‌تر باشد، احتمال اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود. خلاقیت المانی است که خاص بودن در نتیجه ی آن حاصل می‌شود و خلاقانه بودن نقطه تمایزی است که تیم ایده‌پردازی آراهنر به بهترین شکل آن را ارائه می دهند.

نکات مهم درباره تهیه و انتخاب گیفت تبلیغاتی

به جمع‌بندی مهم ترین نکات در خصوص تهیه گیفت‌های تبلیغاتی توجه فرمایید:

  • ارائه گیفت‌های تبلیغاتی از مهم‌ترین اقدامات برای معرفی برند، لوگو و بازاریابی کسب و کارها هستند.
  • در حین تهیه گیفت برای تبلیغات نیاز مشتریان و کیفیت هدایا را حتما در نظر بگیرید.
  • یکی از انواع هدایای تبلیغاتی، گیفت‌های نمایشگاهی هستند که در انتخاب آن‌ها باید به نکاتی از جمله خلاقانه و ماندگار بودن هدایا، قابل حمل بودن و قیمت آن‌ها توجه کامل داشته باشید.
  • برای اینکه بهترین هدایای تبلیغاتی را برای مجموعه خود انتخاب نمایید، اول از همه به زمینه کاری کسب و کار خود توجه نمایید و سعی کنید بسته‌هایی مرتبط با آن به مشتریان خود هدیه کنید.
  • قبل از دریافت گیفت تبلیغاتی، 55 درصد از مردم با تبلیغ کنندگان معامله انجام داده اند درصورتی که پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی، 85 درصد از مردم با تبلیغ کنندگان معامله کردند.
  • پنجاه و سه درصد از مواقع، گیفت تبلیغاتی یک تصویر مطلوب از تبلیغات کننده را در ذهن مشتریان ایجاد می کنند.
  • هشتاد و نه درصد از مصرف کنندگان می توانند نام شرکت تبلیغ کننده یک گیفت تبلیغاتی را که در دو سال گذشته دریافت کرده اند، به یاد بیاورند.
  • 90 درصد از مصرف کنندگان حداقل یک گیفت تبلیغاتی در آشپزخانه خود دارند، 74 درصد حداقل یک گیفت در محل کار خود و 55 درصد حداقل یک محصول در اتاق خواب خود دارند.
  • خاص بودن و خلاقیت گیفت‌های تبلیغاتی شما را در نظر مشتریان از دیگر رقبا متمایز خواهد ساخت.
  • آراهنر از پیشگامان تولید انواع هدایای تبلیغاتی با قیمت‌های مختلف و تنوع بالا می‌باشد.
  • از جمله گیفت‌های تبلیغاتی آراهنر می‌توان به بسته درنگ، بسته پرتا و بسته مهنا اشاره کرد که هر یک با داشتن کاربردهای مختلف و بسته‌بندی جذاب، خاطره خوبی در ذهن مشتریان شما ایجاد خواهند کرد.
سبد خرید

همراهان گرامی

سال نو مبارک!
تا پایان تعطیلات نوروز امکان ثبت سفارش نداریم!
زود برمی‌گردیم:)